Ogłoszenie rekrutacyjne – jak zachęcić osobę niepełnosprawną?
13 lipca 2016Otwartość na osoby niepełnosprawne w firmie oznacza dbanie o nich od samego początku – czyli jeszcze zanim zaczną pracować w naszej firmie. Dodając kilka elementów do ogłoszenia rekrutacyjnego, można znacznie podnieść atrakcyjność stanowiska w oczach osób niepełnosprawny
Dla osób niepełnosprawnyOsoby niepełnosprawne na polskim rynku pracy W 2011 roku w Polsce żyło 4,7 mln osób niepełnosprawnych. Stopa bezrobocia wśród nich wynosiła 19,2%ch niezwykle ważne są:
- Warunki fizyczne miejsca pracy – czy budynek jest przystosowany do przyjęcia osób niepełnosprawny
Osoby niepełnosprawne na polskim rynku pracy W 2011 roku w Polsce żyło 4,7 mln osób niepełnosprawnych. Stopa bezrobocia wśród nich wynosiła 19,2%ch, czy stanowisko może być dopasowane do potrzeb konkretnych osób z orzeczeniem o niepełnosprawności; Możliwość pracy zdalnej bądź w elastycznym wymiarze; - Warunki psychospołeczne – np. przestrzeń typu open space może nie być zalecana przy niektórych rodzajach niepełnosprawności. Dla osób niepełnosprawny
Osoby niepełnosprawne na polskim rynku pracy W 2011 roku w Polsce żyło 4,7 mln osób niepełnosprawnych. Stopa bezrobocia wśród nich wynosiła 19,2%ch ważne informacje dotyczą też pracy zmianowej lub w porze nocnej (która niekiedy jest niemożliwa); - Dopasowanie zakresu zadań do kompetencji – dlatego warto możliwie dokładnie opisać zakres obowiązków, jakie będzie miał pracownik – i to niezależnie od tego, czy kandydat jest pełnosprawny czy nie;
- Stabilność zatrudnienia – forma zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę, jest dla osób niepełnosprawny
Osoby niepełnosprawne na polskim rynku pracy W 2011 roku w Polsce żyło 4,7 mln osób niepełnosprawnych. Stopa bezrobocia wśród nich wynosiła 19,2%ch niezwykle ważna. Ten aspekt pracy podkreśla 16% osób badanych. (Za raportem Pracodawca na TAK Grupy Job). Dlatego formę umowy jak najbardziej warto w ogłoszeniu podkreślić; - Wiedza o tym, że w firmie już pracują osoby z niepełnosprawnością – taką informację za istotną, uznało we wspomnianym wyżej badaniu 21% kandydatów. I choć w samym ogłoszeniu może na taką informację nie być miejsca, to warto uwzględniać ją w budowaniu wizerunku pracodawcy strategii Employer Brandingowej.
O czym jeszcze warto wspomnieć w ogłoszeniu?
Poza tym co typowe w ogłoszeniach dla osób pełnosprawnych (czyli co firma oferuje, jakie daje możliwości), zachętą będzie informacja o tym, że firma jest otwarta na różnorodność i zatrudnianie osób niepełnosprawnych
W pierwszym przypadku, kandydaci często rezygnują z wysłania CV zakładając, że firma i tak ich nie zatrudni (zwłaszcza, jeśli posiadają widoczną niepełnosprawność). W drugim widzą wyraźnie, że główna motywacja pracodawcy lokuje się przede wszystkim w potrzebie obniżenia opłat na PFRON bądź uzyskania dofinansowania do wynagrodzenia. Dopiero informacja o otwartości na osoby niepełnosprawne bez wyraźnego wymogu posiadania orzeczenia pokazuje że firma nie tylko chętnie widzi u siebie osoby niepełnosprawne, ale również traktuje je na równi z osobami pełnosprawnymi.